Menu
Kliknij, aby otworzyć menu

Transportowe elementy kulowe serii AL

Zastosowanie elementów kulowych:

  • ułatwiają prace na stanowiskach montażowych
  • w systemach transportu wewnętrznego
  • pozwalają na łatwe pozycjonowanie ciężkich matryc przy prasach
  • wykorzystywane jako kółka jezdne
  • ułatwiają obsługę gilotyn, obrabiarek itp.
  • wszędzie tam gdzie zależy nam na możliwości przemieszczania przedmiotów w dowolnym kierunku

Budowa i wykonanie

Standardowe elementy kulowe składają się z: kuli nośnej, obudowy, kulek wsporczych, części montażowej oraz uszczelnienia (nie zawsze).
Kule wykonuje się w czterech podstawowych wersjach materiałowych:

  1. Kula nośna i kulki wsporcze ze stali łożyskowej; obudowa ocynkowana ze stali węglowej (niektóre wersje mają obudowę pasywowaną).
  2. Kula nośna z tworzywa sztucznego (Nylon 66); kulki wsporcze ze stali łożyskowej; obudowa cynkowana ze stali węglowej.
  3. Całość ze stali nierdzewnej (kula ze stali AISI 420 52-58RC, obudowa ze stali AISI 304).
  4. Kula nośna i kulki wsporcze ze stali nierdzewnej; obudowa cynkowana ze stali węglowej.

Seria 6025 ma obudowę z tworzywa sztucznego.

Ogólne warunki stosowania

Temperatura pracy: od -30 °C do +70 °C dla pracy ciągłej; praca chwilowa do +100 °C. Dla elementów kulowych ze stali nierdzewnej bez uszczelek w sprzyjających warunkach praca możliwa w temperaturze do 150 °C - 200 °C.
Maksymalna zalecana prędkość pracy do 1 m/s.
Dla twardych przedmiotów (np. stal, kamień itp) przy doborze nośności elementu kulowego należy zakładać, że ciężar transportowanego ładunku będzie spoczywał na trzech elementach kulowych. W przypadku zastosowania sprężynowanych elementów kulowych, zastosowaniu podkładki gumowej pod elementy kulowe można przyjąć do obliczeń nośności większą liczbę kul na których będzie spoczywał ładunek.
W normalnych warunkach elementy kulowe nie wymagają smarowania (są nasmarowane fabrycznie).
Współczynnik tarcia dla nowych elementów kulowych ze stali, w sprzyjających warunkach pracy wynosi 0,01 - 0,015 (opór 1% - 1,5 % masy ładunku); dla elementów z filcowymi uszczelkami współczynnik tarcia wynosi 0,02 do 0,025.

Warianty

Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL
Transportowe elementy kulowe serii AL

Przejdź do góry strony